9. 3. 2012.

Pečati u sopstvenoj režiji

Pronalaženje odgovarajućih pečata za izradu scrapbook albuma i čestitki u našem okruženju nimalo nije lako, što predpostavljam da već znate. Naručivanje sa inostranih sajtova je takođe otežano, što zbog naplaćivanja, što zbog isporučivanja. Ukoliko nemate nekoga u inostranstvu onda ste u velikom sosu :)
Međutim, za sve postoji rešenje pa tako i za ovaj problem. 
Ja ih imam nekoliko, pa se pripremite za jedan podugačak post :)


1. Izrađivanje pečata kod pečatoresca

Ovo rešenje je savršeno ako nemate mnogo vremena da posvetite samoj izradi, a imate spremne ideje. Dovoljno je odneti spremnu pripremu(većina prihvata i najobičniji JPEG format) željenog pečata. Dakle, možete skinuti sličicu sa neta ili pak sami nacrtati nešto i to skenirati. Bitna stvar jeste da priprema mora biti "u ogledalu" da bi vaš motiv bio ocrtan na pravu stranu. U zavisnosti od materijala koji izaberete(čak i oni najjeftiniji rade posao), dubine useka i dimenzija kreće se i cena, ali je ona svakako jeftinija od cene gotovih pečata koje biste naručili preko neta. 

2. Izrađivanje pečata uz pomoć voska i silikona

 
Na ovaj tutorijal sam naišla na jednom ruskom blogu, a ovde ću
preneti sve fotografije sa prevodom. Komplikovanija varijanta od odlaska kod pečatoresca, i svakako zahteva više strpljenja, ali rekla bih, zabavnija. :)



Od materijala vam je potrebno
  • Blok parafina ili voska
  • Obična olovka, šilo, pribor za šivenje i sečenje
  • Odštampan željeni motiv u dimenzijama u kojima želite da bude gotov pečat  
  • Silikon
  • Nož
  • Blok akrilika ili bilo koja druga ravna površina na koju će silikon prianjati
  • Makaze
  • Četka 
  • Puno strpljenja dok se silikon bude sušio :)

Prvi korak:
Odštampanu sličicu prislonite na vosak, dobro utrljajte da se ne pomera i zatim prelazite običnom olovkom po linijama da bi ste dobili ocrtane konture na vosku odnosno parafinu.




Drugi korak:
Olovkom, šilom ili drugim oštrim predmetom (mislim da i nožići za linorez mogu da posluže) urežite preslikan obrazac u vosak do željene dubine. Četkom dobro očistite vosak kako biste uklonili sav višak nastao od dubljenja. 



Treći korak: 
Iscedite silikon na komad voska i plastičnom ili metalnom spatulom polako raširite silikon tamo gde ste urezali šaru pazeći da silikona bude u svakom udubljenju.




Četvrti korak:
Ostavite da se suši 24-48 sati. Kada konačno dočekate, nežno "oljuštite" silikon sa voska i ostavite ga još jedno sat vremena da se prosuši taj deo koji je bio "zarobljen"



Peti korak:

Isecite parče silikona na željenu veličinu, zalepite na blok akrilika, parče stakla ili plastike(pronađite različote materijale i probajte na koju od tih ravnih površina se silikon najbolje lepi) natapkajte mastilom i otisnite! Eto ga! Gotov pečat, sa motivom koji ste možda baš vi nacrtali, a svakako poseban jer ste ga sami izradili!



Ja nisam probala, čekam da dođem u posed parčeta voska pa ću svakako isprobati i onda javljam rezultate. Dobra stvar je što taj jedan komad voska možete pretapati i rastapati nebrojeno mnogo puta, a možete ga izlivati u manje kalupe pa odjednom napraviti više manjih pečata, ili jedan veći i par manjih. Sve je na vama! Loša strana je čini mi se što je dosta pipavo i što može da se desi da silikon ne dođe do svih šupljina pa onda ta dva dana sušenja nekako dođu uzalud. Mislim da svakako treba probati nekoliko puta - vežba čini čuda! :)

ps: pod uslovom da silikon izlazi u tankom "mlazu" možete i direktno da nacrtate njime nešto an podlogu pa da pečat tako koristite. 


3. Izrađivanje pečata uz pomož nožića za linorez i mekane gumice za brisanje

Ovakve pečate sam izrađivala u osnovnoj školi i vremenom, naravno zaboravila. Pribor za linorez izgubila i nisam se nikada tome vratila. Međutim, zahvaljujući ovoj divoti od interneta, našla sam sajt divne ilustratorke i pasioniranog hobiste pod nazivom Geninne's Art Blog. Između ostalog, bavi se i izradom pečata i u jednom od postova je napravila divno uputstvo.Neću pisati korake posle svake slike, jer je sve prilično jasno, a imate i objašnjenja kod nje na blogu :)




Pored ovog slikovitog objašnjenja, dala je i jedan video na kome možete pratiti kako ona izrađuje pečat. :) Pored ovog tutorijala, pogledajte i ostatak njenog bloga, ima svega i svačega. :)


Nadam se da sam vas ovim podstakla na razmišljanje i eventualno pronalaženje još interesantnih i jeftinih načina za pravljenje pečata (oni od krompira su uvek IN!). Nadam se da ćete iskoristiti neku od ovih tehnika da napravite nešto sjajno!


Do sledećeg čitanja
Super Anisoptera

5 коментара:

  1. Dobro mi je dosao ovaj tvoj post, jer sam jos jutros uspela da se iznerviram u vezi sa potrebnim materijalom, a o cemu cu pisati, mozda jos danas! Ideje koje si pronasla su odlicne! Ovu foru sa gumicom sam videla, a ovo sa silikonom bih bas zelela da probam! :) Samo ne znam kako cu izdrzati toliko vremena, dok se bude susilo! Hvala ti puno na linkovima! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. e baš mi je drago ako sam pomogla! ja, kao početnik u svemu ovome, se još uvek više baziram na istraživanju nego na samoj izradi, tako da ću vrlo rado pisati o svemu interesantnom na šta naletim :)

      Избриши
  2. Ova ideja sa silikonom je fenomenalana, moram da je isprobam. Hvala puno!

    ОдговориИзбриши
  3. Super super post! Ja sam probala ovaj fazon sa gumicom ali nisam bila nešto zadovoljna... rezultati su mi bili nekako suviše amaterski, mada priznajem da po prirodi nisam baš previše strpljiva persona :)... Takvi smo mi vatreni a Lavovi su valjda odmah iza Ovnova:)... ovo sa voskom mi zvuči pravo interesantno. Moraću isprobati čim nađem malo slobodnog vremena...

    ОдговориИзбриши
  4. Extra post, poseti moj na lafamillia.hubpages.com, imam i ja - doduse na Englseskom dobre postove.

    ОдговориИзбриши